söndag 25 december 2011

Rävar och skog

Dessa necessärer fick storasysters pedagoger i julklapp av oss.

De är sydda i ett underbart tyg med rävar och träd från japanska kokka. Tyget köpte jag av Karinottilia.
Jag bara fullkomligt älskar detta tyg!
Kombinationen med rävar på ena sidan och träd på andra knyckte jag rakt av från Karin själv. Hon hade en sån necessär i sin monter på syfestivalen (tror även det finns bild på den i hennes blogg)
Mamma var där och klämde och kände lite. Hon köpte några dm bruna rävar och senapsgula träd som jag sedan sydde en necessär till henne av.
Tyget är helt underbart. Tjock härlig kvalité och mönstret är ju bara fantastiskt. Så jag kopierade kombinationen och sydde dessa, med tyg från lagerhause som foder.
Jag skulle gärna ha kuddar i soffan sydda i detta härliga tyg. Men tyvärr passar det inte riktigt in. Men jag ska väl i alla fall lyckas sy mig själv en necessär framöver och kanske en börs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar