måndag 19 december 2011

Adventskalender paket 14, 15, 16, 17, 18, 19

Man ska nog helst blogga varje dag, eller i alla fall lite mer flitigt än vad jag har gjort nu.
Detta har jag fått. Men om ni räknar dagarna och räknar sakerna så är det nått som saknas. Jag kommer inte på vad det är...har en känsla av att jag kommer på det sen.
Nu till paketen.
Garn! Det är samma sak med garn som med tyg. Hur mycket man än har kan man inte få för mycket! Jag får inte nog! Detta nystan har legat kvar på köksbänken. (roligt, nu i skrivande stund så kom Alice och sa "-vilket fint garn mamma, jätte fint. Det är min dotter det!)
Jag har gått och tittat på det och klämt och känt lite. Har inte stickat nått i Fame innan. Tror det ska bli pulsvärmare. Känns som jag är den enda i hela stick-världen som inte stickat ett par pulsvärmare! Det borde det väl räcka till? Nystanet är på
100 g.
Sen har jag mer godis!
Mums!
Om ni undrar så fick Jocke aldrig smaka på fruktstängerna. Jag råkade bli godissugen när han inte var hemma.
Jag är lite dålig på att dricka te. Tycker det är gott, men är nog mer en kaffe människa. Men detta julte som jag fick igår luktar underbart. Det ska jag premiär dricka i kväll tror jag. Har kommit på att jag sover bättre om jag inte dricker kaffe på kvällen. Då är ju te ett bra alternativ!

Och vilka fina pennor! Dom får nog Alice, om hon lovar att inte rita på väggen med dem.
De verkar vara köpta på sainsbury's. Om jag inte är ute cyklar så finns den kedjan i England. Och vem var det nu som satt i England och drack öl och åt korv och vita bönor till frukost när lottningen till adventskalendern skulle ske? ;-)

Tillägg: BOKEN! Jag har ju glömt boken. Den fina julboken, hur kunde jag glömma den! Jag bloggar om den i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar