lördag 24 december 2011

Juliga byxor och lite vårigt.

Måste visa lite kläder jag sytt i det senaste.
Har sytt lite med bloggar dåligt!

Jag har sytt juliga byxor i härlig velour från strömming design. Härligt tyg!
Mönstret är "city mouse" (de små) och "High jump" (de större) från Ottobre. Men båda byxorna har jag gjort smalare efter tips från andra syvänner. Dessutom struntade jag i fickor i high jump byxorna efter önskemål från mottagaren. Dragsko i midjan är inte heller så praktiskt så jag sydde i resår i stället.

Jag blev jätte nöjd med ändringarna, och byxorna sitter jätte bra på båda barnen.

Bodysarna (vad heter body i plural?) är sydda i mönster från sykurser. Men jag snurrade till det så ena bodyn har knäppningen på "fel" sida. Om det nu kan vara fel?
Den svarta är sydd för att matcha elefantbyxorna jag visat tidigare http://garnfjanten.blogspot.com/2011/11/elefantbrallor.html
Till den har jag använt interlock från
JNY och kantat med elefant tyget från strömming design. Jätte mjuk och skön body blev det.
Den andra bodyn är sydd i hjärtan och ränder från JNY. Härlig kombination med det lila kantbandet.

Har sytt en matchande tröja till storasyster i samma härliga kombo. Lite vårigt, tycker ni inte det?
Mönster från Ottobre 6/2010.
Men oj jag skevt tyget var! Jag brukar hängtorka tyg och det har väl dragit sig i samband med det kan jag tro. Märkte inte alls detta när jag sydde bodyn.
Jag är nöjd över att jag i en body och i tröjan kommit ihåg att fästa en storlekslapp.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar