måndag 28 november 2011

Mer byxor

Elsa behövde mer byxor tyckte jag. Denna gång fick det bli ett par velourtights. Jag har ett basmönster på byxor som jag använder ganska ofta. Denna gång jämförde jag med ett par velourtights från lindex och ville ha ett likadant par, men en storlek större. Jo tjena, när var klara var de näsan exakt lika stora. Men då är jag i alla fall en erfarenhet rikare.

Ingår var det första advent, och jag var med barnen och deras farmor och farfar på julmarknad på biblioteket. Oj vad mycket fint det fanns att skåda! Men, lite trångt var det och med barnvagnen med så kände man sig mest i vägen. Jag köpte lite hembakat bröd från en skolklass (mums var det) och en mössa till Elsa. Mössan köpte jag av Anna som i "Annas alster". Det var kul att prata lite sömnad med en likasinnad. Men oj vad duktig hon är! (nu lät jag förvånad, det är jag inte, jag har följt hennes blogg och ser vad nogrann och duktig hon är där)
Främst imponerad är jag av hennes bandkantning. Jag tycker själv jag blivit mycket skickligare, men jag får inte baksidan lika fin som hon.
Det är lite det jag tycker är kul med sömnad, jag ser det som utmaning. Jag vill bli duktigare, och det blir man ju inte om man inte är självkritisk, eller hur?! Så nu har jag nått att träna på!

(av lathetsskäl bloggar jag från telefon,, jag ska redigera sen och infoga en länk till Anna i inlägget)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar