fredag 25 november 2011

Grönt är skönt

På söndag är det första advent, men än är gräset grönt där ute. Stor tjejen längtar efter snön, personligen gör det inte så mycket om snön låter vänta på sig till mitten av december eller fram till jul.

Det har varit dåligt med uppdateringar på ett tag. Sedan sist har jag pysslat en del med julkalendern. Men den är klar! Men tyvärr, jag kan inte visa några bilder.
Jag har också varit på syfestival, premiär för min del! Helt underbart för en sån som mig!
Nu har tygerna jag beställde från michas i Tyskland, efter en månads väntan kommit! Nu beställde jag ju inte så mycket, bara fyra olika tyger. Men jag är jätte nöjd, de var finare i verkligheten än på dataskärmen.
Eftersom frakten ligger på €25 så måste jag förtydliga att vi var ett gäng på Facebook som gick ihop och beställde. Helt perfekt! Och förhoppningsvis blir det snart en beställning till. Jag såg allt en hel del fint som de andra köpt som lockade!

Detta syddes först:
En klänning i stl 110 till Alice. Mönstret är ett tröjmönster från Ottobre som jag ritat om till en klänning.
Jag är jätte nöjd, men nog hade jag blivit mer nöjd om jag kantat med rött i ärmslut och hals och sytt rullfållen med röd tråd. Det roliga med detta tyg är ju att det finns så många färger att ta upp och förstärka genom att matcha med muddar, kantband mm. Nu var det röda jag hade hemma mer åt det oranga hållet och passade inte. Tyvärr. Och med vita kantband blev det mest naturligt att sy rullfållen med vit tråd. Men vitt funkar ju. Får väl matcha ned röda leggings till i stället.
Och rullfåll, så underbart! När jag väl läst mig till hur man gör så var det så enkelt, och så snyggt. Jag hatar ju att fålla, så detta är ju perfekt!
Ber om ursäkt för kvalitén på bilden, bloggar från telefonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar