söndag 27 november 2011

Elefantbrallor

Nu syftar jag på motivet, inte storleken.

Dessa byxor syddes igår. Vad kul det är med byxor, det går fort att sy! Speciellt muddbyxor.

Tyget köptes på syfestivalen av Strömming design. Färgstarkt och unisex. Me like!
Mudden är en stuv från bibbi.
Nu vill jag sy en matchande body till fröken också. Hur man nu matchar ett så här färgstarkt tyg. Vi får väl se vad jag hittar på.

Om ni undrar över lappen med texten"pretty baby" så syddes den dit för att Elsa är en pretty baby...och för att jag råkade göra en reva i tyget.
Texten kommer från ett band jag köpt från mrsBao. Blev en hyfsad räddning av byxan tycker jag.


Jag håller ju på att grubbla på att beställa vävda band att sy på mina skapelser av såväl garn som tyg. Garnfjanten går ju altså bort. Men, vad ska det stå på banden? Någon som har nått bra tips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar