lördag 7 januari 2012

En body klar

Ännu en body har jag sytt. Fordon och ärmtyget är båda från JNY och den ljusrosa mudden är från calletex.

Detta mönster är ett ihopkok av ett mönster från Ottobre samt efter eget huvud. Jag ändrade och ritade så i den milda grad att jag knappt själv inte vet vad som kommer från vad längre. Jag mätte lite på en body jag hade hemma och fick på så vis till nederdelen. Sprundet ritade jag dit på en ringning från en ottobre body, sen tog jag ärmarna från det mönstret som jag kortade av och satte mudd på.
Storleken skulle vara 80, men det är nog mer stl 74.
I det stora hela blev jag nöjd.
Eftersom del hela mer eller mindre var ett exprement så tog jag tyg jag inte är stormförtjust i. Tyckte inte de lila tonerna riktigt matchade helt, men jag körde på ändå. Men så här med den fördiga bodyn i hand så tycker jag det blev en kanske bra kombo i alla fall. Storasyster beställde genast en tröja till sig själv i samma tyger. Den är nästan klar, ska bara fållas.



Det här med att kommai håg storlekslappar är inte min grej..Men sprundet blev fint i alla fall. Tyvärr drog jag lite för mycket i mudden när jag kantade halslinningen. Calletex mudd är inte fullt så elastisk som jag önskar.

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du har bilvit Sara! Och vilken fin modell, inget jag har sett nån annanstans... och det är ju alltid kul!

    SvaraRadera
  2. Superfin som vanligt. Du är verkligen superduktig på att kanta, blir lite avundsjuk, det blir inte alls lika bra när jag gör det :-)

    SvaraRadera