onsdag 25 januari 2012

Babyset

En alldeles ny liten kille har kommit till världen! En liten Victor har sett dagens ljus. Detta set överlämnde jag i samband med att jag träffade de nyblivna, stolta föräldrarna och deras lilla son.
Bodyn är sydd i jersey från "stoff och stil" och kantad med Hilcomudd. Mönstret är lite av en klassiker, kommer kommer från Ottobre nr 6/2007. Kanske kan tyckas lite märkligt att sy en babybody med just detta tyg. Men det passade just dessa föräldrar extra bra då de gillar att spela kort.
Mönstret för byxorna kommer från sykurser.se. Tror jag ändrat muddarna lite från mönstret, annars stämmer det. Tyget är det samma som jag använt till mina tjejers byxor, velour och mudd från Hilco.
Både body och byxa är i stl 56, trots Victors 52 cm ser det ut att dröja lite innan det passar. Tur jag inte sydde större!
Hoppas jag kan bjuda på en live bild längre fram när kläderna sitter på!


2 kommentarer:

  1. Hej! Vilket mysigt set!
    Jo, fuskfickorna är alltså inga riktiga fickor. Bara en halvmåne med annat tyg. Man kan alltså inte stoppa in handen i fickan...

    SvaraRadera
  2. Jättesött! Önskar jag kunde sy lika fint!

    SvaraRadera