lördag 8 januari 2011

Babykofta

Ja, det var ju ett tag sedan jag visade upp något här i bloggen. Det beror delvis på att jag inte handarbetat så mycket. Jag har sytt lite saker vid min symaskin, men detta ska ju vara en blogg om skapelser av garn, därför har jag valt att inte ta in mer sydda saker. Visst kommer jag visa upp det jag syr också, men jag vill att bloggen i huvudsak ska handla om saker jag stickar och virkar.
Jag har sen sist stickat och virkat några saker som jag inte tycker är värda att visa upp, helt enkelt för att jag redan visat upp likadana förr. B.la blev jag nyligen klar med ett par nya tossor till dotterns kusin, bara i en annan färg än de jag visat upp förut och såklart större, eftersom de gamla börjar bli trånga. Sen har jag gjort sambon glad och stickat honom ett par raggisar i järbo raggi.

Men nu till sak, eller rättare sagt, till koftan.
Denna mjuka härliga, lättstickade och framförallt snabbstickade koftan gjorde jag klar på några dagar bara. Jag hade lite smått lovat mig själv att inte köpa nytt garn, jag har ju så mycket garn hemma (men nu ska ni veta att detta INTE är skivet i sten) Och precis efter jag "lovat" mig själv detta så fick jag syn på detta  mönster. Jag svor lite tyst för mig själv och undrade om jag verkligen kunde bryta detta om att inte köpa garn på direkten. Men så kom jag plötsligt ihåg, jag hade garn hemma, inköpt för ett annat projekt (hade tänkt mig ett par sockar i detta garn, men när jag började sticka dem var de inte alls lika fina som jag hade hoppats så jag repade upp dem). Fyra nystan, i naturvit. Precis det som behövdes!




Koftan är stickad enligt mönstret, t.om knapparna är enligt mönstret.

Nu hoppas vi att det inte dröjer lika länge till nästa inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar