söndag 16 januari 2011

mer babykläder

Nu har jag stickat ett par varma brallor i samma goa ullgarn som koftan.
Dessa byxor gick också jätte fort att sticka och var inte speciellt komplicerade heller. Det bästa vara att ingen montering behövdes, man behövde bara sy några stygn i grenen. Det sämsta är att byxorna är stora, trots att jag stickat dem i minsta storleken, 1-3 månader. Så byxorna kommer kanske bli lagom framåt maj, när liten har hunnit bli si så där dryga 3 månader. (om jag nu inte får en jätte bäbis, men det är inget som talar för det) Men vem vet, det kanske blir kallt i maj också...Jag hade, dum som jag är, inte kollat så noga på beskrvningen vilka mått de färdiga byxorna skulle få. Hade jag gjort det så hade jag förstått att de nog skulle bli för stora. Här på garnstudio hittade jag beskrivningen.
För ovanligehtens skull så fick jag massor av garn över. Hade köpt 200g, som man behövde enligt beskrivningen, men när jag var färdig hade jag ett helt nystan kvar, och halva det senast påbörjade. Så nu är frågan, vad kan man göra för skoj med ca 75 g eskemo garn?



Jag har även hunnit sticka en mössa, repris på en mössa jag tidigare stickat. Denna tycker jag blev bättre än den förra. Hoppas denna kommer passa bra på liten! Precis som förra gången använde jag mig av denna beskrivning.

som vanligt har jag ingen annan modell att visa mössan på än en tillbringare...

1 kommentar: