torsdag 7 november 2013

Lille söte katt


Detta tyget är så sött! Tur det snart kommer igen hos liandlo, annars hade jag inte vågat klippa i mitt jag redan hade hemma. Det är så svårt tycker jag att sy av tyger som inte längre finns att köpa. 
Mönstret är "hoop" från ottobre design nr 3/2012. Ärmar och kantband är Jersey från Michas Stoffecke som jag köpt av Delatezz. Kombon är väldigt vårig och fin. Trots att det är början av november. 

Första gången: och säkert sista gången jag klippte ut två plagg och sydde (i princip) klart dem med barnen på förskolan. Mina arbetstider innebär att barnen går 15 timmar/veckan. Detta när jag är ledig. Men nästa vecka hoppar jag på en 15 hp kurs på universitet igen. Då börjar allvaret. Heltidsstudier och jobb varannan helg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar