fredag 8 november 2013

Fotografering kräver nya kläder



För ett tag sedan var det fotografering på förskolan. Då vill man ta på barnen nått fint. Dessa två klänningar sydde jag till mina tjejer att ha på fotograferingen.
Det är inte alltid så lätt att fotografera barn. Ni får några fartfyllda och suddiga bilder att kika på.


Nu slutade det med att Alice tyckte ärmarna var för långa på sin klänning, så hon tog på sig något annat på fotograferingen i stället. 
Mönstret är från ottobre design nr 4/21013. Kommer sy fler klänningar av det mönstret. Gillar modellen!

Första gången: jag träffade Terese som har företaget Delatezz. Det är av henne jag köpt dessa tyger. Hon håller vanligtvis till i Västerås. Men för ett tag sedan stuvade hon bilen full av tyger och begav sog en lördag till SymaskinsCenter i Örebro och sålde tyger på plats. Jag kunde såklart inte hålla mig därifrån. Trevligt att träffa Terese och så träffade jag en för andra sytokar där också. 
Jag köpte dessa två tyger av henne och ett till. Hoppas hon kommer till stan fler gånger. Det är ju verkligen nått annat att se tyger live i stället för på nätet. 


1 kommentar:

  1. Fin modell! De går bra att röra sig i det syns!

    SvaraRadera