lördag 23 juni 2012

Tygutmaningen

Det är väl kanske dags att man redovisar lite hur det går i tygutmaningen?

Jag har fört lite anteckningar på hur stor tygåtgång det varit här hemma under juni. Jag får det till att jag sytt upp 6 m tyg.
Då är det ju lätt att räkna ut att jag skulle få köpa 2 m tyg- 1m inköp per 3 m uppsytt.

Och detta är tygerna jag köpt:
Det är 11 m tyg. Haha! Så gick det i den tygutmaningen.

Det är ett härligt tyg köpt från strömming desig, bambuJersey om jag inte missminner mig.
Det är underbara Joel Dewberry och Amy Butler tyger totalt 5 inköpta på Broarnes rea för ynka 65 kr metern! Och ett underbart Hilco tyg "citrus kids" 2 m köpta från karinotillia när hon körde Hilco rea nyligen. Och härliga kaniner och hjärtan från Åhléns.
Nu har jag verkligen halkat in på vävda tyger!



1 kommentar: