torsdag 31 maj 2012

För ordningen skull

Med tanke på 3:1 utmaningen som jag skrev om häromdagen så vill jag förtydliga lite innan.

1) jag tänkte köra i två månader. Med start 1/6

2) alla tidigare beställda tyger räknas inte som nyinköp.
Jag väntar tyger från liandlo, har även beställt helikopter rävar från lilofant (hon hade tydligen lite kvar, jag lägger vantarna på 2 m, lucky me!) samt väntar jag på smurftyger i marin, grön som kommer i dagarna. Jag har även förhandsbokat lila, lime och petrol som kommer om några veckor. Jo lite väl mycket smurfar- men ändå..

3) för varje 3 m uppsydda metrar för jag köpa 1 m tyg. Men jag är undantag för muddväv och liknade att kanta med (tråkigt att inte kunna sy upp ett tyg för att man inte har nått att matcha med) och jag gör undantag för speciella beställningar. Får jag en beställning där köparen vill ha nått i ett specifikt tyg får jag köpa just det tyget.

4) Det spelar igen roll vad för tyg jag syr upp (återigen, muddväv och liknade räknas inte med bland de uppsydda metrarna) syr jag upp 3 m vävt tyg är jag fri att köpa Jersey eller vad som helst.

5) säljer jag 1 m tyg får jag köpa en ny meter tyg. Det kan hända att jag har några tyger liggandes som jag kan få för mig att sälja på tygsamlarna.

Sådär. Nu ska väl tyglagret minska lite?

Nu ska jag sätta mig och sy ett par solhattar. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar