fredag 5 augusti 2011

Baby Sophisticate

En kofta till vintern är klar.
 Jag har letat efter ett mönster på kofta med sjalkrage, i ett grövre garn. Men jag tvingades ge upp eftersom jag inget hittade. Hade fått tips på en annan kofta som jag funderade på att ge mig på, men det var inte en sån jag tänkt mig. När jag snubblade över detta mönster blev jag jätteglad! Det var ju en sån jag tänkt mig.  Sen när jag insåg att jag kunde använda garn jag hade hemma blev det ju ännu bättre. För hur mycket garn man än har, så är det ju ofta så att när man vill göra nått specifikt så har man ändå inget som passar. Men så var det inte denna gång, hurra!

Detta garn har legat här hemma ett tag. Svarta fårets raggsocksgarn. Hade två nystan i vadera färgen, och det lila räckte precis, bara några meter kvar när jag var klar. Det lila försvinner lite i det gröna, och på bilden kan man luras lite att tro att det är bredare ränder med grönt, men så är det inte.


Åhh, vad glad jag blir av en ny kofta mamma!
Mönstret ja, här finner ni det. Skulle jag sticka koftan igen skulle jag göra ärmarna lite vidare. Men annars skulle jag följa mönstret. Jag var lite missnöjd först när jag maskat av, det såg lite oformad ut och passformen såg inte alls smickrande ut. Men lite blockning gjorde susen.
Knapparna har jag fyndat på tradera. Tycker det är ofantligt kul med knappar. Man kan ändra utryck på en kofta så otroligt mycket med knapparnas hjälp!

2 kommentarer:

  1. Åh, vad fin koftan blev! Och vilken sötnos som har den på sig!

    SvaraRadera
  2. Tack för den fina kommentaren! Elsa hälsar och tackar för komplimangen.

    SvaraRadera