lördag 27 augusti 2011

Hur fotar man en halsduk...

Utan att själv ställa upp som modell?

...man kan hänga den på nått...

...rulla ihop den lite snyggt...

...eller bara slänga i den i ett hörn, och fota.

Nu är denna skapelse till slut klar. En födelsedagspresent till någon som fylld tidigare i somras. Så kan det gå när man veckan före kalaset kommer på att man vill sticka nått, hittar nått som man tror ska gå fort, och sen visar det sig att det inte alls gick fort att sticka. Då lessnar man. I alla fall gjorde jag det. Så less blev jag att jag inte kan rekomendera någon att sticka denna. För att få till volangeffekten stickade man förkortade varv, vilken blev en himla massa vändande fram och tillbaka utan att det egentligen hände så mycket med längden på fanskapet. Dessutom sticks den, enligt min Alice.
Det enda positiva jag kan säga om denna sjal eller halsduk eller vad man ska kalla den för, är att den är himla snygg! Speciellt på, runt halsen på någon. Och jag hoppas mottagaren är lite mer positivt inställd till den än vad jag är i skrivandes stund. Ska jag vara ärlig är jag lite nyfiken på att prova sticka nått liknande, men i mjuk alpaca i stället, till mig själv. Men det blir nog inte i det närmaste. För jag nämde väl att jag blev lite less på denna på slutet?

Mönster från garnstudio och den är stickad med stickor 3 mm i kid-silk färg nr 04.

I morgon ska den flytta hem till sin rättmätiga ägare och med lite tur kanske jag kan fånga henne på bild med den på sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar