torsdag 17 mars 2011

Randig mössa

Sådär, nu har storasyster fått ännu en mössa. Denna gång blev det en randig mössa stickad i Sirdar Snuggly baby bamboo. Mönstret kommer från Sirdar Little Stripes & Brights, (370) Jag följde mönstret i det stora hela, men valde att sticka runt på strumpstickor i stället för fram och tillbaka på jumperstickor. Därför fick jag justera maskantalet något för att få till det med resåren längst ner. Men i övrigt har jag följt beskivningen.

Det är härligt garn att sticka i och färgerna är härliga, glansiga och fina.
 Det består av 80% bambu och 20 % ull. Det är första gången jag stickar med bambugarn. Jag hade befarat att det skulle bli lite sladdrigt, det kanske det blev, men det är ändå inget som stör mig. Jag stickar ganska hårt och det tror jag motverkar sladdrigheten lite.
 Eftersom det blev en del garn över är planen att sticka en till lillasyster också. Kanske blir det en med samma randning till henne, eller så blir det med lite mer spännande randning, det återstår att se.

Bildkvalitén är inte den bästa då bilderna är tagna med min telefon eftersom någon slarver glömt ladda batteriet till kameran.



1 kommentar:

  1. Hej! Jag undrar om du har kvar detta mönster? Jag har problem att få tag på. det. Mvh, Sara

    SvaraRadera