torsdag 28 oktober 2010

Sydd tunika

Ja, det är sant. Jag har lyckats sy en tunika till min dotter. :-D
Den är inte prefekt, det är jag fullt medveten om (t.ex borde jag använt den rosa sytråden när jag sydde fast halsmudden, men det syns ju inte sen ändå när plagget sitter på). Men jag är väldigt nöjd med min egen insats. Jag har lyckats sy en mudd i halsen, bara det är ju en bedrift i sig. Jag har dessutom lyckats folla den med hjälp av en tvillingnål. Det var första gången jag använde en sådan.
Som ni kanske förstår, nu när jag är så stolt över denna skapesle, så är jag totalt nybörjare på detta med att sy. Jag brukar kika runt på bloggar med hemsydda barnkläder och jag är så grymt imponerad av alla dessa som lyckas. Därför är jag lite extra stolt när jag själv lyckats åstakomma något!
Den blev klar i dag och jag har inte hunnit få på dottern den ännu så jag vet inte riktigt hur den sitter. Men jag kan säga att den är nog ganska stor åt henne. Jag sydde den i stl 104 och hon drar väl just nu stl 98. Men då har hon att växa i. Hoppas bara att detta inte blir ett sånt där plagg som hon bara vägrar, vissa plagg tycker hon illa om redan innan hon provat dem.
Jag blev medlem på http://www.sykurser.se/ och mönstret till denna tunika kommer därifrån. Några småförändringar har jag dock gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar