söndag 31 mars 2013

Body till Melvin

Jag håller på att skriva min examens uppsats och eftersom förkylningar avlöses med magsjuka som avlöses med nya förkylningar så tryter orken och sy timmarna är lätt räknade. Det lilla jag sytt på sista tiden har jag bara inte orkat blogga om. I dag bloggar jag från telefonen eftersom jag inte vill sista mer vid datorn än jag redan gör om dagarna!

Jag håller till i en del syrelaterade Facebook grupper.
Många gånger efterfrågas hjälp att sy till olika insamlingar. Jag har funderat på att sy till någon prematur insamling till något sjukhus. Men jag har inte riktigt klarat av det än, jag är ju inte även mamma till mina två tjejer utan har en son också, som är lillebror till A och storebror till E som tyvärr inte fick mer än 8 dagar på jorden. Tur det finns andra tjejer som syr till de små prematurerna! <3 data-blogger-escaped-br=""> För ett tag sedan såg jag att en tjej undrade om någon ville sy nått till en kille som heter Melvin, ca 6 månader gammal. Han föddes utan armar och behövde bodys. Mamman var en barndomskamrat till hon som efterlyste sy hjälp. Jag tyckte att det var självklart att Melvin också ska få ha kläder som passar!
Eftersom alla verkade sy större storlekar för honom att växa i sydde jag den stl han hade nu (eller då...) stl 68.
Första gången jag sydde men knäppning i reglan skärningen. Dessutom tog jag mod till mig och stickade ner de andra raglansömmarna med min elna.
För att fånga upp det svarta lite strök jag på ett M på bröstet. Hade lite stryka på material hemma jag klippte ut ett M i.
Tycker den blev ganska bra. Men har tyvärr ingen aning om ifall bodyn passade eller inte, men hoppas på det! Melvin fick i alla fall en hel hög med kläder, så underbart!

Mammans blogg hittar ni här:
www.mittmirakel.se



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar