onsdag 5 september 2012

Fruktstund

Vad sägs om lite söta äpplen och päron? Samma mönster som sist men med ett mer aptitligt motiv på tyget.
Denna gång smalnade jag av tröjan lite och gjorde därmed halshålet lite mindre.
Dock höll jag på att kasta ut min symaskin mitt i processen. Helt plötsligt tappade den trådspänningen på en av nålarna. Har märkt att just den röda dor tak tråden jag använder till stoff i stils röda muddväv luddar ovanligt mycket. Jag köpte fyra nya rullar av ett annat märke efter jag fått ordning på maskinen. Jag har känslan av att de kommer funka bättre.
Någon mer som haft problem med den röda dor tak-tråden? Eller är det bara jag som fick måndagsexemplar kanske?
I alla fall. Tröjan blev till slut klar och jag är ganska nöjd. Det jag inte förstår är dock varför jag misslyckas med att sy ihop kantbandet nu för tiden. Jag låter det vara denna gång, denna tröja har bråkat färdigt med mig. Men nästa gång ska jag var petig!
Det underbara tyget kommer från liandlo, som gång på gång kommer med så underbara tryck på sina tyger. En halvmeter köpte jag av detta och det räckte till denna tröja och en mössa.

2 kommentarer:

  1. Så fin!! Det tyget har jag velat ha men inte köpt ännu, betällningarna hos Liandlo har en tendens att bli obehagligt dyra, haha :-)

    SvaraRadera
  2. Liandlo har nog bland de finaste tygerna!
    Vi var några som sambeställde och då delade vi på en meter av detta, men min halvmeter räckte till denna tröja och en mössa. Det tycker jag är perfekt! Jag köper hellre små bitar och fler än många meter av ett tyg.

    SvaraRadera