torsdag 23 augusti 2012

Giftigt dagisset

Jag jobbar vidare med Elsas garderob. Detta är set tycker jag passar perfekt till att ha på förskolan.
Sömnadsmässigt är det inget att hänga i granen direkt. Men jag behöver väl inte påtala missarna här va? Det räcker väl med att jag stör mig på dem. Men som sagt, det ska vara kläder att ha på förskolan. Är Elsa nöjd så är jag nöjd, typ.
Jag trodde länge att svamptyget skulle bara bli liggandes, visste inte alls vad jag skulle sy av det, men så såg jag en bild på sytoka gruppen på facebook på en likande tröja (färgställningen minns jag inte, men det var svampar all over i två olika färsgställningar) och jag knyckte idén rakt av.   
Tröjan är sydd efter mönster från senaste Ottobre. Men jag skalade ner det till en stl 86, minsta i tidningen var stl 90. Men stl 86 är ändå i största laget. Men då är det så praktiskt med muddar i ärmsluten. De är lätta att vika upp och tröjan kommer kunna användas länge. Jag har redan klippt ut en till tröja jag ska sy efter samma mönster, men då har jag justerat lite. Vill få den lite mer "slim fit" vi får se jag lyckas.
Behöver jag nämna att byxorna är mitt vanliga mönster? 
Svamptyget kommer från michas i Tyskland, jeanstyget är köpt på calletex och muddväven är från stoff o stil.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar