onsdag 26 oktober 2011

Maskerad på förskolan

Hoppsan. I går när jag lämnade Alice på förskolan blev jag varse om att de skulle ha maskerad det hade jag missat totalt (vilket fler föräldrar hade, så jag tror att det snarare var ett sent belsut från personalens sida)
 Jag hade bara ett dygn på mig att fixa kostym. "Men åk nu inte och köp en kostym, ta nått ni har hemma" Nej då, inte ska jag åka och köpa nått inte. Bara fixa lite av det vi har hemma. Innan jag lämnade Alice så frågade jag vad hon ville klä ut sig till. "-Pirat" Bra ide tyckte jag, det är ju hyfsat lätt att fixa.
Så här blev kostymen. Är hon inte världens sötaste lilla sjörövare?
Det var första gången jag sydde en applikation. Det var lite knixigt. Trots att det inte blev så fint så är jag ändå nöjd med resultatet i förhållande till arbetsinsatsen. Nästa gång ska jag sy lite närmre kanten och ställa in maskinens sicksack lite annolunda. Men denna tröja tycker jag duger fint till en dagis maskerad!

Hon hittade en kniv i lekrummet som fick följa med som rekvisita.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar