torsdag 27 oktober 2011

Byt är bytt!

För ett tag sedan så gjorde jag ett byte med en tjej på nätet. Nu när vintern står för dörren är det dags att förse familjen med värmande plagg. Jag stickade ett par sockor till hennes dotter och hon sydde en mössa till min Alice. Visst gjorde jag ett bra byte, hennes Nissemössor är ju så fina! Bra matchning, helt i min smak.
Klassiska raggsockor i Raggi , med extra långa skaft, enligt önskemål. Mönster är järbos egna, från insidan av maderollen.
Men visst är raggsockor fula när de visas såhär med, stooor fot och så så smalt skaft. Eller är det bara jag som tycker det är fult?

Passa på att titta in på hennes blogg http://littlesvali.blogspot.com/ Där finns ett par bra bildbeskrivningar på b.la hur man syr tossor.

Den klassiska bilden med mössa på tillbringare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar