fredag 17 september 2010

Inköp inne i stan!

Häromdagen var jag inne i stan, enbart för att köpa garn. Jag gick själv, utan barn och utan sambo. Inget som stoppade mig i mitt handlande.
 Jag besökte faktiskt hela tre garnaffäerer. Den första var min lokala som håller på att lägga ner och rear ut hela affären. Där köpte jag bara strumpstickor och några knappar, garnet var i princip helt slut. (jag hade redan köpt på mig en massa där tidigare). Sen åkte jag vidare och besökte ytterligare två affärer. Fast jag höll mig ganska bra till inköpslistan. Nedan ser ni vad jag kom hem med! Förutom det på bilden så fick jag även tag på ett par beskrivningar som jag saknat. Jag kan säga att jag var mycket nöjd när jag kom hem, det riktigt kliar i fingrarna föra att komma igång med allt kul.

Alla dessa garner har jag planer på. Det mesta ska bli sockar av olika de slag, men jag ska även få till en mössa till dottern och en bäbismössa till kommande familjemedlem.

Jag har kikat länge på knit pro trästickor, men inte köpt några förren nu. Jag har önskat mig knitpro i födelsedsgspresent, så här ser ni som tänkt köpa det vad jag i nuläget har. Det är altså strumpstickor 8mm, spettsar till rundstickor i 3,5mm och en kabel till rundsticka 40cm.

 Jag älskar små gullig knappar. Så dessa köte jag helt utan plan. Perfekt att ha hemma när man behöver till någon liten mössa eller så. Har ett gäng knappar sedan tidigare som jag samlat på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar