måndag 10 december 2012

upp å ner, ner å upp...

Jag påbörjade en utrensning av tyger hemma. Jag själv får inte längre plats i min syhörna utan får sitta och sy i köket längre. Tygerna har blivit allt för många. Jag tänkte sälja av lite i en facebook grupp jag är med i,  började mäta tygerna och fota de som jag kände att jag kunde klara mig utan.
Sådant ska man inte göra tillsammans med min största dotter. Det slutade med att de flesta tygerna skulle behållas. Hon beställde tröjor, klänningar och leggings i långa rader. Hon som börjat rata det jag syr. Tyger hon fann för barnsliga för henne själv beställde hon byxor till lill-kusinen i.
Detta tyg köpte jag på mig för ett tag sedan. Egentligen är jag inte speciellt förtjust i det, eller var i alla fall. Som med så många andra tyger var det mycket finare uppsytt. I alla fall är min snart 2-åring väldigt förtjust i kor, hästar och hundar. ja, eller i muuu, hiiii och vovvov som hon säger. Hon fick sy på detta tyg och man såg på henne hur fint hon tyckte det var. Altså förpassades det från sälja högen till spara högen.
Resultatet blev denna tröja.
Jag tittade på tyget innan jag sydde och konstaterade att det inte fanns nått upp och ner på det. Skönt, då är det bara att köra på. Men, hallå. Visst hade det kanske varit lite finare med de stora centrerade djuren lite mer rättvända? Men det blev det fint med lila kantband till i alla fall.
Och Emil i Lunnebergas sång "upp å ner, ner å upp" (vad den kan tänkas heta?) nynnade jag på så fort jag såg tröjan klar.
Mönstret är "Little lamb" från Ottobre som jag använt mig av flera gånger tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar